Před několika lety jsme umístili odkaz na prodej pobytu o 360° videa hotelu v Dubaji. I přes to, že nebylo nijak profesionálně zpracované, generuje stále každý rok na Youtube tisice organických zhlédnutí a přes odkaz na booking.com lidé rezervují pobyty.
Statistiky 360° videa najdete na konci článku
Efektivnější řešení je 360° virtuální prohlídka, kam lze snadno vložit interaktivní prvky s odkazy na web hotelu či rezervační forlmulář.
360° Virtuální prohlídka hotelu
Jsou to 360° fotografie (případně i 360° videa) propojené pomocí funkce teleportace. Jako divák se můžete podívat kamkoliv po hotelu a před provedením rezervace si prohlédnout pokoje, vybavení i veřejné prostory a okolí hotelu. Pokud se budete dívat ve VR brýlích / VR headsetu, budete mít pocit, jako byste tam byli. TIP: virtuální realita a VR headsety a zařízení
Benefity virtuální prohlídky pro hotely:
moderní forma prezentace doplňující obsah vašich webových stránek
rozšíření fotogalerie pokojů o virtuální prohlídky
aktivní odkaz na web, na rezervaci (zakoupení pobytu či služeb přímo ve virtuální prohlídce)
komplexní představení všech nabízených služeb hotelu (wellness, fitness, restaurace, konferenční místnost, tenisové kurty, a další)
upřesnění představy návštěvníka o jedinečné atmosféře hotelu a vybavení pokojů
zviditelnění díky vložení 360° panorama do map Google Street View
S velmi nízkými náklady si tak můžete nechat vytvořit VR 360° video a virtuální prohlídku a změnit diváka na zákazníka. >> 360° virtuální prohlídka s propagací hotelu
Zvýšení online rezervací a návštěvnosti webu
360° videa a 360° virtuální prohlídky poskytují potenciálním zákazníkům pohlcující zážitek z prohlídky zařízení a pokojů, lépe vnímají skutečné rozměry, např. velikost pokoje, prostor v restauraci, u recepce apod., proto také provozovatelé hotelů a restaurací využívající v prezentaci virtuální realitu mají více online rezervací a prodejů
Google analyzoval výkon virtuálních prohlídek ze 147 restaurací v New Yorku. „Při virtuální prohlídce by 50 % online návštěvníků kliklo a provedlo rezervaci. Zúčastněné restaurace nakonec zaznamenaly nárůst online rezervací o 30 %.
360 prohlídky nejen pomáhají přivést potenciální zákazníky na váš web, ale také prodlužují dobu, kterou na vašem webu stráví. Stránka s 360° virtuální prohlídkou a interaktivními médii získá o 40 % více zobrazení než stránka konkurence, která postrádá média (Pew Internet Life Study). Webové stránky s virtuálními prohlídkami jsou zobrazovány 5–10krát déle než ty, které virtuální prohlídky nemají.
Fakta a statistiky virtuálních prezentací v ubytovacím sektoru
Hotelový řetězec Radisson zavedl virtuální prohlídky pro řadu svých poboček po celém světě a dosáhl 135% nárůstu online příjmů ve výši 7 200 USD na hotel za měsíc oproti těm, které virtuální procházky nemají.
Další studie společnosti Omni Hotels zjistila, že když bylo online návštěvníkům nabídnuto 360 VR prohlídek, měli o 67 % vyšší pravděpodobnost, že si zarezervují pokoj online.
Během 12 měsíců dokázala společnost West Hotels by Hilton získat díky použití 360 videí více než 250 000 zhlédnutí a zvýšit počet rezervací pokojů o 7 % .
Podle výzkumu provedeného v Německu společností Statista, se ukázalo že téměř 50 % lidí by použilo VR jako nástroj pro výběr destinace pro dovolenou.
Kromě toho výzkum provedený organizací Tourism Australia zjistil, že téměř 20 % spotřebitelů již použilo VR k výběru destinace pro dovolenou. Přibližně 25 % spotřebitelů uvedlo, že plánují v budoucnu používat VR, aby jim pomohla při rozhodování o dovolené. Více zde.
YouGov se blíže podíval na trh v MENASA (Střední východ, severní Afrika a jižní Asie). 51% z 10 008 respondentů z 21 zemí považuje VR za nejatraktivnější technologický koncept, který jim pomůže při procesu rezervace cest.
Google analyzoval výkon virtuálních prohlídek ze 147 restaurací v New Yorku. Při virtuální prohlídce by 50 % online návštěvníků kliklo a provedlo rezervaci. Zúčastněné restaurace nakonec zaznamenaly nárůst online rezervací o 30 %.
Statistiky virtuálních prohlídek potvrzují každý den více než pět milionů návštěv na virtuálních prohlídkách po celém světě. (Panomatika) Poptávka po virtuálních prohlídkách existuje jednoduše proto, že jde o skvělý a inovativní nástroj pro podniky i zákazníky. Zákazníci si mohou užívat klidu, zatímco získají virtuální pocit z podnikání nebo služby. Pomáhá také budovat pouto důvěry mezi firmou a jejími zákazníky. A nekončí to jen zde: Nové zákazníky láká průzkum virtuálních prohlídek, návštěvníci pak mají tendenci trávit dlouhou dobu na stránkách s virtuálními prohlídkami, což má potenciál zvýšit prodeje a návštěvnost stránek.
Dva ze tří zákazníků vědí, co je virtuální prohlídka, a chtějí, aby jim ji nabízelo více podniků.
Mezi účastníky průzkumu by si 67 % přálo více možností virtuálních prohlídek. 26 % je lhostejných a pouze 7 % se domnívá, že virtuální prohlídky nebyly nutné. To znamená, že zákazníci skutečně oceňují virtuální prohlídky na webových stránkách společnosti.
Sociální média a online marketing
Virtuální prohlídky a 360° obsah lze sdílet na Facebooku prostřednictvím různých kanálů. Facebook vám umožňuje nahrávat 360° obsah přímo - takže jej můžete sdílet jako organický příspěvek nebo jej propagovat svému publiku jako placenou reklamu.
360° videa prokazatelně zvyšuje online zapojení. 360° videoreklamy organicky získávají o 46% více zhlédnutí a o 41 % více interakcí (sdílení, odběratelé) než standardní video, uvádí studie společnosti Google.
Příklad 360° videa z úvodu článku:
Video nebylo nikdy propagováno, postprodukce - úprava natočených záběrů trvala cca 15 min. (bylo to jen video pro kamarády, kde jsme se ubytovali)
20 760 zhlédnutí (03/2021)
69x to se mi líbí
18x zakoupený pobyt
Comments