top of page

Jak virtuální realita prodává pobyty



Před několika lety jsme umístili odkaz na prodej pobytu o 360° videa hotelu v Dubaji. I přes to, že nebylo nijak profesionálně zpracované, generuje stále každý rok na Youtube tisice organických zhlédnutí a přes odkaz na booking.com lidé rezervují pobyty.

Statistiky 360° videa najdete na konci článku


Efektivnější řešení je 360° virtuální prohlídka, kam lze snadno vložit interaktivní prvky s odkazy na web hotelu či rezervační forlmulář.


360° Virtuální prohlídka hotelu


Jsou to 360° fotografie (případně i 360° videa) propojené pomocí funkce teleportace. Jako divák se můžete podívat kamkoliv po hotelu a před provedením rezervace si prohlédnout pokoje, vybavení i veřejné prostory a okolí hotelu. Pokud se budete dívat ve VR brýlích / VR headsetu, budete mít pocit, jako byste tam byli. TIP: virtuální realita a VR headsety a zařízení


Benefity virtuální prohlídky pro hotely:

  • moderní forma prezentace doplňující obsah vašich webových stránek

  • rozšíření fotogalerie pokojů o virtuální prohlídky

  • aktivní odkaz na web, na rezervaci (zakoupení pobytu či služeb přímo ve virtuální prohlídce)

  • komplexní představení všech nabízených služeb hotelu (wellness, fitness, restaurace, konferenční místnost, tenisové kurty, a další)

  • upřesnění představy návštěvníka o jedinečné atmosféře hotelu a vybavení pokojů

  • zviditelnění díky vložení 360° panorama do map Google Street View

S velmi nízkými náklady si tak můžete nechat vytvořit VR 360° video a virtuální prohlídku a změnit diváka na zákazníka. >> 360° virtuální prohlídka s propagací hotelu



Zvýšení online rezervací a návštěvnosti webu

360° videa a 360° virtuální prohlídky poskytují potenciálním zákazníkům pohlcující zážitek z prohlídky zařízení a pokojů, lépe vnímají skutečné rozměry, např. velikost pokoje, prostor v restauraci, u recepce apod., proto také provozovatelé hotelů a restaurací využívající v prezentaci virtuální realitu mají více online rezervací a prodejů

  • Google analyzoval výkon virtuálních prohlídek ze 147 restaurací v New Yorku. „Při virtuální prohlídce by 50 % online návštěvníků kliklo a provedlo rezervaci. Zúčastněné restaurace nakonec zaznamenaly nárůst online rezervací o 30 %.

  • 360 prohlídky nejen pomáhají přivést potenciální zákazníky na váš web, ale také prodlužují dobu, kterou na vašem webu stráví. Stránka s 360° virtuální prohlídkou a interaktivními médii získá o 40 % více zobrazení než stránka konkurence, která postrádá média (Pew Internet Life Study). Webové stránky s virtuálními prohlídkami jsou zobrazovány 5–10krát déle než ty, které virtuální prohlídky nemají.

Fakta a statistiky virtuálních prezentací v ubytovacím sektoru

  • Hotelový řetězec Radisson zavedl virtuální prohlídky pro řadu svých poboček po celém světě a dosáhl 135% nárůstu online příjmů ve výši 7 200 USD na hotel za měsíc oproti těm, které virtuální procházky nemají.

  • Další studie společnosti Omni Hotels zjistila, že když bylo online návštěvníkům nabídnuto 360 VR prohlídek, měli o 67 % vyšší pravděpodobnost, že si zarezervují pokoj online.

  • Během 12 měsíců dokázala společnost West Hotels by Hilton získat díky použití 360 videí více než 250 000 zhlédnutí a zvýšit počet rezervací pokojů o 7 % .

  • Podle výzkumu provedeného v Německu společností Statista, se ukázalo že téměř 50 % lidí by použilo VR jako nástroj pro výběr destinace pro dovolenou.

  • Kromě toho výzkum provedený organizací Tourism Australia zjistil, že téměř 20 % spotřebitelů již použilo VR k výběru destinace pro dovolenou. Přibližně 25 % spotřebitelů uvedlo, že plánují v budoucnu používat VR, aby jim pomohla při rozhodování o dovolené. Více zde.

  • YouGov se blíže podíval na trh v MENASA (Střední východ, severní Afrika a jižní Asie). 51% z 10 008 respondentů z 21 zemí považuje VR za nejatraktivnější technologický koncept, který jim pomůže při procesu rezervace cest.

  • Google analyzoval výkon virtuálních prohlídek ze 147 restaurací v New Yorku. Při virtuální prohlídce by 50 % online návštěvníků kliklo a provedlo rezervaci. Zúčastněné restaurace nakonec zaznamenaly nárůst online rezervací o 30 %.

  • Statistiky virtuálních prohlídek potvrzují každý den více než pět milionů návštěv na virtuálních prohlídkách po celém světě. (Panomatika) Poptávka po virtuálních prohlídkách existuje jednoduše proto, že jde o skvělý a inovativní nástroj pro podniky i zákazníky. Zákazníci si mohou užívat klidu, zatímco získají virtuální pocit z podnikání nebo služby. Pomáhá také budovat pouto důvěry mezi firmou a jejími zákazníky. A nekončí to jen zde: Nové zákazníky láká průzkum virtuálních prohlídek, návštěvníci pak mají tendenci trávit dlouhou dobu na stránkách s virtuálními prohlídkami, což má potenciál zvýšit prodeje a návštěvnost stránek.

  • Dva ze tří zákazníků vědí, co je virtuální prohlídka, a chtějí, aby jim ji nabízelo více podniků.

  • Mezi účastníky průzkumu by si 67 % přálo více možností virtuálních prohlídek. 26 % je lhostejných a pouze 7 % se domnívá, že virtuální prohlídky nebyly nutné. To znamená, že zákazníci skutečně oceňují virtuální prohlídky na webových stránkách společnosti.



Sociální média a online marketing


Virtuální prohlídky a 360° obsah lze sdílet na Facebooku prostřednictvím různých kanálů. Facebook vám umožňuje nahrávat 360° obsah přímo - takže jej můžete sdílet jako organický příspěvek nebo jej propagovat svému publiku jako placenou reklamu.


360° videa prokazatelně zvyšuje online zapojení. 360° videoreklamy organicky získávají o 46% více zhlédnutí a o 41 % více interakcí (sdílení, odběratelé) než standardní video, uvádí studie společnosti Google.


Příklad 360° videa z úvodu článku:


Video nebylo nikdy propagováno, postprodukce - úprava natočených záběrů trvala cca 15 min. (bylo to jen video pro kamarády, kde jsme se ubytovali)

  • 20 760 zhlédnutí (03/2021)

  • 69x to se mi líbí

  • 18x zakoupený pobyt



249 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page