top of page

Konference Travelcon se blíží. Organizátoři zveřejnili program

Jak čelí tradiční turistické destinace nové realitě? Jakou roli hraje v obnově cestovního ruchu destinační management? A vyplatí se vůbec v téhle době investovat do cestovního ruchu a plánovat eventy? Na tyto i řadu dalších otázek odpoví konference Travelcon. Akce, na jejíž organizaci se podílí Jihočeská centrála cestovního ruchu a destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, proběhne v termínu 15. a 16. dubna 2021. Na webu konference www.travelcon.cz jsou již zveřejněna jména většiny speakerů a nově také kompletní program.


Pandemie Covid-19 v loňském roce fatálně zasáhla cestovní ruch v České republice. Jak vyplývá z dat Českého statistického úřadu, příjezdový cestovní ruch klesl téměř o 75 % a domácí cestovní ruch se nehledě na silnou letní sezónu propadl o 28 %. Dá se očekávat, že vzhledem k aktuálnímu vývoji epidemiologické situace bude i letošní sezóna především o tuzemských hostech. Ze zahraničních zdrojových trhů budou k těm nejdůležitějším patřit sousední země a země v dojezdové vzdálenosti autem.


Na tuto situaci reaguje i Travelcon, který divákům přinese pohled na vnímání cestovního ruchu u našich západní sousedů. Na otázku, jak se změnily preference v cestování německých turistů, odpoví expert na německý trh Miroslav Rončák. „Zajímá nás ale i globální pohled na věc, a proto jsme na letošní Travelcon pozvali Alessandru Priante, ředitelku Komise pro Evropu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), která nám přislíbila přednášku na téma změny vnímání cestovního ruchu ve světě,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.


Téma koronakrize bude ale pochopitelně rezonovat i v dalších tematických blocích konference. Zajímavá bude třeba debata o Praze jakožto vůbec nejpostiženějším regionu v rámci ČR. „A jelikož jsme v jižních Čechách, řeč bude také o tom, jak se s loňskou turistickou sezónu, kdy se naprosto změnilo složení návštěvníků, a celkově s novou situací v cestovním ruchu vypořádaly takové turistické cíle, jako je třeba Český Krumlov nebo České Budějovice,“ doplnil ředitel destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko Tomáš Polanský.


Nezůstane však jen u jižních Čech. Například k tématu investic do cestovního ruchu a zajímavých počinů, které v poslední době vzniky, se vysloví Jiří Machálek, majitel zábavních parků Dinopark, nebo kastelán hradu Helfštýn Jan Lauro, který představí unikátní projekt záchrany hradního paláce.


Na Travelconu se představí nejlepší loňské projekty v cestovním ruchu


Odpolední část prvního dne konference bude věnována vyhlášení Velké ceny cestovního ruchu, prestižního ocenění se čtrnáctiletou tradicí, které každoročně organizuje COT group. Nepůjde však pouze o vyhlášení vítězů a předání cen, ale i podrobnější představení nejzajímavějších projektů. Následovat bude diskuze s vítězi jednotlivých kategorií. Celým programem bude provázet šéfredaktor zpravodajského portálu pro cestovní ruch www.celyoturismu.cz Petr Manuel Ulrych, který se už bezmála čtvrt století pohybuje v oblasti médií a cestovního ruchu.


Travelcon proběhne stejně jako v loňském roce on-line. Vysílat se bude souběžně na dvou kanálech ze sálů v Českých Budějovicích a z pražské budovy hlavního partnera konference, kterým je již tradičně agentura CzechTourism. Diváci budou moci všechny přednáškové i diskuzní bloky zhlédnout i zpětně ze záznamu, takže si můžou vychutnat kompletní program, aniž by řešili dilema přepínání mezi kanály. Registrace stále běží na webu www.travelcon.cz.




Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení, komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

11 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Nové příspěvky

B2B Travel blog

bottom of page